Skøyteforbundet / Nyheter / 2020 / NC6 på Hamar - AVLYST
Foto: NSF

NC6 på Hamar - AVLYST

Pga. den økende smittesituasjonen i Norge nå inn mot NC-6, har Stange SK som arrangør konkludert at NC-6 dessverre blir avlyst. Vi er lei oss for at dette kommer så tett på stevnet, men håpet i det lengste at dette kunne gjennomføres.

Stange SK som arrangør har gjort løpende vurderinger hver dag i gjennom romjulen i forhold til dette stevnet. De har også hatt jevnlig kontakt med kommuneoverlegen og informert NSF fortløpende. De har hatt en egen smittvernsansvarlig med helsefaglig kompetanse. Som anvarlig arrangør vurderte de at å gjennomføre stevnet med økende smitte flere steder i Norge, og med tilreisende fra flere av disse landsdelene ville utgjøre en for stor risiko. De valgte derfor å avlyse stevnet, og sendte informasjon til NSF om beslutningen på formiddagen 1. januar.

Hver enkelt arrangør er underlagt NSFs sentrale smittevernsregler, og må i tillegg selv vurdere risiko for arrangemenet og fatte beslutninger basert på sine vurderinger.

Både Stange SK og NSF er veldig lei for at denne beslutningen kom så tett inn mot stevnet.

---------------------------------------------------------------------------------

Kvalifiserte deltakere er utøvere på forbundslag elite og talent, samt utøvere som har klart ISU tidskrav til deltakelse i VM og etter tidskrav oppgitt i smittevernsprotokollen under NC1 og NM.

Basert på oppnådde tider er følgende løpere kvalifisert og kan melde seg på:

Elitestevne Hamar - kvalifiserte deltakere.pdf

Under stevnet vil det være stenge smittvernstiltak og alle utøvere, lagleder, trenere etc må følge smittevernsprotokollen for stevnet.

Smittevernsprotokoll NC6 Hamar 2.-3. jan.pdf

Arrangør: Stange SK.

Stevneinformasjon-norgescup-6 - Stange.pdf

I den rådende situasjonen kan det komme endringer ift gjennomføring, på deltakerantall og på smittevernstiltak i forkant av stevnet.

Stevnet er uttakstevne for internasjonal deltakelse sesongen 20-21.

Uttakskriterier