– Norsk skøytesport leverer prestasjoner i verdensklasse. Nå gjør vi en målrettet investering for å bidra til økt billettsalg, styrket sponsorverdi og større nasjonal og internasjonal interesse for sporten, sier generalsekretær Jarle Blindheim i Norges Skøyteforbund.
Tidligere VG-journalist Joachim Baardsen (35) er grunnlegger av Baardsen Sport. Det moderne PR-byrået bistår eliteutøvere, ledere og organisasjoner med konkrete medietiltak for økt omtale og synlighet.
– Norsk idrett befinner seg i en gullalder. Det medfører stor konkurranse om oppmerksomheten. Sammen med de fantastiske menneskene i Norges Skøyteforbund skal vi sørge for at sporten får en tydeligere plass i mediebildet. Vi skal ikke bare vise frem sporten, men også menneskene og historiene som gjør den unik, sier Baardsen.
13. til 16. mars kommer verdenseliten til Norge for VM i Vikingskipet. Målet er å skape en folkefest for alle involverte. Baardsen Sport og Norges Skøyteforbund er enige om flere medietiltak.
– Vi har planer som kan vekke oppmerksomhet både i Norge og internasjonalt. Dette partnerskapet markerer en ny standard for hvordan norsk idrett kan bruke profesjonell PR og strategisk kommunikasjon for å skape verdi. Jeg vil rose Jarle og Norges Skøyteforbund for å se muligheten dette representerer for utøvere, sponsorer og alle som elsker skøytesporten, sier Baardsen.
Samarbeidet er allerede i gang.
– Jeg er imponert over profesjonaliteten og effektiviteten til Baardsen Sport. Denne avtalen er en unik mulighet til å fremheve utøverne våre og sporten som helhet. Vi er avhengig av oppmerksomhet for å utvikle idretten videre. Dette bidrar til økt entusiasme, sier Blindheim.
Om Baardsen Sport
Baardsen Sport er et PR- og managementbyrå som spesialiserer seg på å løfte idrettsutøvere, forbund og organisasjoner gjennom strategisk kommunikasjon, mediehåndtering og kommersielle samarbeid.