Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Landskamp junior C og B
Lagbilde landskamp 2023-24.jpg

Landskamp junior C og B

Norge stilte med 16 løpere til landskamp i Heerenveen.

Det Nederlandske skøyteforbundet KNSB arrangerte fra 12-16.desember en kombinert treningssamling med en avsluttende landskamp i Heerenveen.
Dette har blitt et årlig arrangement som har tatt over for den tidligere landskampen mellom Norge, Nederland og Tyskland. I tillegg deltok løpere fra Finland, Sverige og Ukraina.
Det Norske laget bestod av 4 junior C jenter, 4 junior C gutter, 4 junior B jenter og 4 junior B gutter.
Treningene ble inndelt i nivå på kryss og tvers av nasjoner.
Det ble arrangert både isøkter og barmarksøkter. Det ble holdt slipekurs og Ireen Wust holdt foredrag.
Det var en lærerik samling for både trenere og løpere. De norske løperne dro hjem med 20 nye perser.
Resultater fra landskampen: