Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Forbundslagene kunstløp 2023-2024
Hopp med snøDSC_6392-Edit.jpg

Forbundslagene kunstløp 2023-2024

Uttakskomiteen og Sportssjef har tatt ut forbundslag i kunstløp til sesongen 2023-2024. For første gang er et isdanspar en del av de norske forbundslaget. Uttaket er gjort basert på kriterier, fremgang, resultater, utviklingspotensial og alder.

Elitelaget:

Mia Risa Gomez, SKK

Seniorlaget:

Frida T. Berge, AKK

Linnea K. Kilsand, AKK

Isdans seniorlag:

Maria Bjørkli og James Koszuta, SKK

Juniorlaget:

Pernille With, AKK

Daniil Valanov, LIL

Ida Vamnes*, AKK

Oda Havgar*, OI

Rekruttlaget:

Løpere som blir tatt ut på Rekrutt 1 og 2 har garantert plass på laget i to sesonger fra det tidspunktet de blir tatt ut. Løpere som blir tatt ut på Rekrutt 3 har plassen en sesong før løperen må klare krav til juniorlaget for å fortsatt ha plass på forbundslag. Inndelingen er basert på alder.

Elizabeth Gjære, RKK (Rekrutt  1- 2023)

Margarite Kursite, RKK (Rekrutt 1 - 2023)

Ella Risa-Gomez, SKK  (Rekrutt 1 - 2023)

Agnes Koller Løland, BKK (Rekrutt 2 - 2022)

Emma Maevski, OI (Rekrutt 2 - 2022)

Therese K. Håvåg, Follo  (Rekrutt 2 - 2022)

Amalie Nordbø, SKK (Rekrutt 2- 2022)

Taisia Rumyantseva, SKK  (Rekrutt 2- 2023)

Nytt for denne sesongen er at det er løpere på lag med *.

For løpere som allerede er på lag og som ikke oppfyller kriteriene ved uttakstidspunkt KAN gis dispensasjon (*) for én sesong, grunnlaget for dispensasjon skal være tydelig og offisielt når uttak skjer. Ved oppfylte kriterier tas * bort.

Eksempel på dispensasjon:

Skade: Ikke hatt mulighet til å oppfylle kriterier pga. skade

Gode prestasjoner: Svært nær å oppfylle uttakskriterier, samt gode prestasjoner på stevner foregående sesong.

Ida Vamnes tas ut på dispensasjon pga. langvarig skade.

Oda Havgar: mangler en trippel ihht. kriterier, men tas ut på bakgrunn av gode prestasjoner; bl.a: Norgesmester junior, ISU-krav junior-VM, Norgesrekord junior SP.

Samlingsdatoer 2023: (info sendes direkte til lagene og klubber)

12.-13.5: Barmarkssamling, Idrettshøyskolen, Oslo (NB: fre-lør)

18.-20.8: Issamling for forbundslagene med framvisning av program med drakt. Ullevål stadion og Sonja Henie Ishall

20.-22.10: Issamling forbundslagene + SMT, Skien