Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Lerøy på laget frem til og med OL i 2026
Foto: Rafal Oleksiewicz

Lerøy på laget frem til og med OL i 2026

Lerøy og Norges Skøyteforbund har i dag signert en forlenget og forsterket samarbeidsavtale. Lerøy fortsetter som Skøyteforbundets generalsponsor minst frem til 2026.

Lerøy har vært en av Skøyteforbundets aller viktigste partnere helt siden 2011, og generalpartner fra 2014. Den nye avtalen er med på å sikre forbundets satsning frem mot OL i 2026, hvor målet er å ha med et slagkraftig lag i tre grener.

- Lerøy er kjempestolte av å støtte Skøyteforbundet og synes det er flott å se de unge nye talentene som løftes fram og som virkelig presterer når det gjelder. Da vi gikk inn i dette samarbeidet med Skøyteforbundet var der ikke noen klare enere på landslaget, men vi så at det var flere lovende talenter. At mange av disse også var fra Bergen slik som oss, var jo ekstra stas. Samarbeidet har vi aldri angret på, og siden starten av samarbeidet har det kommet nye talenter på rad og rekke som virkelig har vist seg fram. Slik blir det også kommende sesong, når vi ser nye talenter både for damer og herrer kommer opp slik at de «gamle» må skjerpe seg for å holde tritt. Dette skjerper hele laget og vi gleder oss til fortsettelsen, sier Anne Hilde Midttveit, Head of ESG and Quality i Lerøy.

-  Lerøy har vært lojalt med oss i både oppturer og nedturer, og er en meget solid og positiv partner for oss.  Vi er veldig glade for at de nå har forlenget sitt generalsponsorat for de neste tre sesongene, vi er stolte av å fronte Lerøy som merkevare og sunn og god sjømat, sier Skøyteforbundets generalsekretær, Håkon Dahl.

Sverre Lunde Pedersen nestor på Skøytelandslaget og et av de unge talentene fra oppstarten av samarbeidet i 2011. er glad for å ha Lerøy med på laget. - Lerøy er en viktig sponsor for oss på grunn av de sunne retningslinjene og verdiene selskapet står for, som vi skøyteløpere kan forene oss med og vi føler at vi sammen står for de rette verdiene i dagens samfunn sier Sverre.

Regjerende verdensmester på 3000m, Ragne Wiklund er stolt av å bære Lerøy-logoen.

– Jeg føler Lerøy-sponsoratet er noe jeg og de andre på laget virkelig kan stille oss bak. Sjømat er sunt, det er bra for folket, og det er noe vi vil relatere oss med, sier Ragne Wiklund.

Logo Lerøy.jpg