Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Trenermøter hurtigløp sommerisen
foto Rafal Oleksiewicz

Trenermøter hurtigløp sommerisen

Sommerisen er i gang og mange løpere og trenere er samlet på Hamar de neste to ukene. I den sammenheng ønsker Norges Skøyteforbund å invitere trenere til trenermøter med presentasjon og diskusjoner med landslagstrenerne.

Periodisering.

For løpere som ønsker å nå opp på topp internasjonalt nivå i junior og senior alder kreves det veldig mye trening.
Planlegging og sammensetning av treningen er viktig for å få mest mulig ut av treningen man gjør.
Landslagstrener Bjarne Rykkje har ansvaret for allround/langdistanse løperne.
Bjarne presenterer hvordan han planlegger trening med periodisering.

Håper flest mulig har mulighet til å komme å høre på Bjarne og at vi kan få til en åpen diskusjon og deling av erfaringer.

Hvor: Vikingskipet Motell. Møterommet over reseptionen.
Når: Lørdag 6.August Klokka 14.00

Skøytetrening for jenter.

Skøyter er en tung øvelse som er vanskelig å utføre lett med god teknikk.
Jenter og gutter har forskjellige fysiske forutsetninger.
Bør jenter og gutter følge samme program?
Landslagstrener Jonas Bekken har ansvaret for damene. Jonas ønsker å dele sine tanker om hvordan man skal få til best resultater for jentene.

Håper flest mulig har mulighet til å komme å høre på Jonas og at vi kan få til en åpen diskusjon og deling av erfaringer.

Hvor: Vikingskipet Motell. Møterommet over reseptionen.
Når: Søndag 7.August Klokka 14.00

Trenermøter Hamar sommerisen.pdf