Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Ta toget til Skøyte-VM
vy.logo.final_primary.png

Ta toget til Skøyte-VM

Vy setter opp ekstraseter til skøyte-VM på Hamar. I forbindelse med skøyte-VM på Hamar satser Norges Skøyteforbund på toget både for utøvere og publikum. Skøyte-VM avholdes 3. - 6. mars.

–Vi ønsker å gjøre arrangementet mest mulig miljøvennlig, så både for utøvere og publikum er det toget som gjelder.  I tillegg til miljøaspektet er det også det raskeste alternativet til Hamar, så dette er en vinn/vinn sier generalsekretær i Norges Skøyteforbund Håkon Dahl.

– Vi er glade for at Skøyteforbundet velger at utøvere og støtteapparat skal reise miljøvennlig med Vy. Det forventes mange tilskuere til Hamar denne helgen for å se på verdens beste skøyteløpere kjempe om VM-tittelen både i sprint og allround. For at flest mulig skal komme seg enkelt, rask og miljøvennlig til og fra Hamar settes det inn ekstra seter på tog denne helgen mellom Oslo og Hamar, sier Øyvind Aasheim i Vy tog Hamar.

Søndag ettermiddag forventes det stor trafikk da alle skal hjem etter at VM er slutt, og det er avslutning av vinterferien i Innlandet. Det settes derfor opp ekstratog mellom Hamar og Oslo.

– Vi har hele tiden hatt god dialog med VY. Vi er glade for at Vy setter opp ekstra kapasitet både lørdag og søndag, og vi anbefaler alle om å ta toget til Hamar, sier Dahl i Norges Skøyteforbund.

Lørdag 5. mars:

• Tog med avgang kl 11:34 fra Oslo er forsterket med et togsett. Ankomst Hamar kl. 12:50
  • Tog med avgang kl 12:34 fra Oslo er forsterket med et togsett. Ankomst Hamar kl. 13:46

• Ekstratog fra Hamar 19:55 med ankomst Oslo S 21:15
  • Tog med avgang kl 20:08 fra Hamar er forsterket med et togsett. Ankomst Oslo kl. 21:26

Søndag 6. mars:

• Ekstratog fra Oslo 12:35 med ankomst Hamar 13:42