Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Revidert terminliste hurtigløp
Revidert terminliste.jpg

Revidert terminliste hurtigløp

På grunn av pandemien har TKH (Teknisk komite Hurtigløp) gjort endringer på terminlista for 2021/2022

Junior NM Sprint 2022

Dette skulle vært avholdt i Bjugn første helgen i januar. Dessverre lot ikke det seg gjøre på grunn av pandemien, og en ny dato måtte finnes. Den er nå fastsatt til helgen 26. og 27. februar med BØSK som arrangør i Fosenhallen i Bjugn.

NC8/Finale

Er terminfestet til samme helg som junior NM er flyttet til. På grunn av pandemien med avlyste løp og løp hvor ikke alle har muligheter til å delta, lar heller ikke denne sesongen Norgescupen seg gjennomføre etter de oppsatte planene. Siden juniorene nå skal gå sprint NM i Bjugn blir dette stevnet omgjort til elitestevne med gjeldende krav til deltagelse, og kun for seniorer.

Elitestevne Hamar

På forbundets dialogmøte mandag 17. januar kom det ønske om å bruke en helg til et ekstra elitestevne siden så mange NC stevner er blitt avlyst, og det var en mulighet for et slikt stevne i Vikingskipet. Hamar IL og Stange SK påtok seg sammen å arrangere dette løpet.

Dette stevnet er da på samme helg som Vikingløpet i Tønsberg. Det er derfor åpent kun for seniorer og Junior A løpere som tilfredsstiller kravene til deltagelse. Alle andre junior-løpere junior B og eventuelt junior C har tilbud om å gå Vikingløpet denne helgen.

Stevnet kommer også kun en uke før NC7 i Kristiansund, nå Eliteløp Kristiansund. TKH henstiller på det sterkeste at deltagelse her ikke blir nedprioritert, men at løperne reiser til Kristiansund denne helgen.

Grunnen er at skøyteNorge har to flotte kalde haller og flere utendørsbaner med dyktige arrangører som fortjener god deltagelse når de arrangere løp.

Kortbane NM

Dette er flyttet til helgen 9. og 10. april, og til Sonja Henie Ishall med OSK som arrangør.