Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / NM Skøyter Sprint og Allround – 20-22. januar
Sverre Lunde Pedersen er tilbake.
Foto Rafal Oleksiewicz
Sverre Lunde Pedersen er tilbake. Foto Rafal Oleksiewicz

NM Skøyter Sprint og Allround – 20-22. januar

NM på skøyter arrangeres i Vår Energi Arena Sørmarka, i Stavanger helgen 20.-22. januar. Så godt som hele norgeseliten er på plass.

NM ligger an til å ble et veldig spennende stevne med kamp i tittlen i flere klasser.

For allround stiller Sander Eitrem og Ragne Wiklund stiller som favoritter etter strålende resultater under EM tidligere i måneden. Sander vant også NM i 2022 og kan forsvare tittelen sin. Størst spenning fra utfordrerene er knyttet til Sverre Lunde Pedersen som er tilbake fra et lengre treningsopphold, etter at han ikke lykkes under den første verdenscupen. For Sverre ligger det også en mulig plass til verdenscupen i Polen i februar i potten.

På sprint er det noe mer åpent. Håvard Lorentzen er dessverre syk, og da åpner det seg litt mer i kampen om tittelen. Fjorårsvinner Pål Myhren Kristensen vil bli utfordret av Henrik Rukke, Odin By Farstad og kanskje litt overaskende Peder Kongshaug som har valgt sprint fremfor allround denne gangen. På kvinnesiden er Martine Ripsrud favoritt, men Julie Samsonsen blir stadig bedre etter skadeavbrekket i sommer, og kan kanskje utfordre Martine i Stavanger.

Under NM er det gratis adgang for publikum og stevnet vil bli streamet på Stavanger Sandnes sin youtubekanal (lenken under).

Program:

• Fredag Sprint: kl.17
  • Lørdag Sprint og Allround: kl.11
  • Søndag Allround: kl.11

Lagledermøte blir igjennomført hver dag en time før stevnestart.

Streaming

Klubben dekker Livestream kostnaden for at de som ikke har anledning til å heie fra tribunen skal få se, og setter stor pris på om dere spleiser med oss og Vippser et beløp til: 103951
For dere som tar turen til Vår Energi Arena Sørmarka - gratis inngang

Deltakerliste