Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Her ser du VM på TV
Foto: Rafal Oleksiewicz

Her ser du VM på TV

Alt fra VM i Heerenveen 2.-5. mars sendes på TV. Men kanskje du må gjøre en endring i dine innstillinger for å få med deg all moroa.
Løpene fra Heerenveen 2.-5.mars blir sendt på Vsport1 og TV3 og Viaplay.

Vsport1 er kanskje en ny kanal for mange, men er en kanal hvor mye sport blir sendt. Veldig mange har disse kanalene tilgjengelig i sine kanalpakker uten ekstra kostnad, men for mange er man nødt til å logge seg inn og velge disse kanalene blant sine utvalgte.

Sjekk om du har kanalene tilgjengelig

Flere som har tv-tjenester levert av Telia (GET), T-WE (Telenor), Allente (Canal digital), Riks-TV, Altibox med flere, har allerede tilgang til Vsport1 i sine kanalpakker. Men for mange er man nødt til å logge seg inn på «Min side» hos sin leverandør, og aktivt velge denne kanalen, eller pakken med Vsportkanalene.

Du starter ofte med noen faste og noen forhåndsvalgte kanaler, som du enkelt kan endre. Vsport kan velges hos flere på «Min side» uten ekstra kostnad ved bruk av poeng.

Alt er tilgjengelig på Viaplay

Alt av internasjonale løp på skøyter er også tilgjengelig på Viaplay. Her ligger også sendingene ute i 48 timer etter løpene. Abonnement på Viaplay koster 399kr/mnd.

Tv-program for VM på Vsport1 og TV3 og Viaplay:

Torsdag 2. mars. Sendestart kl 18.20 på Vsport1

Fredag 3. mars. Sendestart kl 19.00 på TV3

Lørdag 4. mars. Sendestart kl 13.30 på TV3

Søndag 5. mars. Sendestart kl 12.45 på TV3

Fullt program, trenkinger og resultater:

ISU Results

Vi minner om at avtalen mellom ISU og Viaplay er en internasjonal avtale, hvor ISU selger rettighetene til internasjonale skøyteløp. Norges Skøyteforbund er ikke en part i slike avtaler, og har ikke vært med i forhandlinger etc. Norges Skøyteforbund har heller ingen bestemmelsesrett om Viaplay velger å sende skøyteløp på TV3, Vsport1 eller på Vsport+.