Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Forbundslag Elite hurtigløp
Foto: Douwe Bijlsma

Forbundslag Elite hurtigløp

Norges Skøyteforbund har gleden av å informere om laguttak for forbundsgruppen Elite innen hurtigløp sesongen 2022/23.

Norges Skøyteforbund (NSF) har hatt en grundig evaluering av sesongen 2021/2022 siden sesongslutt. De sportslige resultatene har vært gode med mange unge utøvere.
Vi har mange kandidater på flere distanser, fra sprint, mellomdistanse, langdistanse, allround, og nye øvelser som fellesstart.
Spesielt morsomt er at vi har gjort det bra i lagøvelsene.
Elitegruppen vil bestå av utøvere på sprint/mellomdistanse og allround.
Det er viktig at de beste må trene mest mulig sammen og at vi er samlet i ett Elitelag.
Gruppene kommer til å trene mest felles, men også noe spesifikt hver for seg ihht treningsplan.

I tillegg til de løperne som presenteres her, har Marit Fjellanger Bøhm fått tilbud om plass i forbundsgruppen. Hun har valgt å takke nei grunnet totalsituasjon med opptrening etter skade, jobb og generell livssituasjon. Marit satser videre under team Sørmarka.

Elite 2022-2023

Julie Nistad Samsonsen - Fana IL