Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / World Cup #4 fra Calgary på ny tv-kanal (Vsport1)
Vsport1.png

World Cup #4 fra Calgary på ny tv-kanal (Vsport1)

Løpene fra Calgary 10.-12.des blir sendt på Vsport1 og Viaplay, ikke på V4 som de tre første verdenscupene.

Vsport1 er en ny kanal for oss, men en kanal hvor mye sport blir sendt. Veldig mange har denne kanalen tilgjengelig i sine kanalpakker uten ekstra kostnad, men for mange er man nødt til å logge seg inn og velge denne kanalen blant sine utvalgte.

Sjekk om du har kanalen tilgjengelig

Flere som har tv-tjenester levert av Telia (GET), T-WE (Telenor), Allente (Canal digital), Riks-TV, Altibox med flere, har allerede tilgang til Vsport1 i sine kanalpakker. Men for mange er man nødt til å logge seg inn på «Min side» hos sin leverandør, og aktivt velge denne kanalen, eller pakken med Vsportkanalene.

Du starter ofte med noen faste og noen forhåndsvalgte kanaler, som du enkelt kan endre. Vsport kan velges hos flere på «Min side» uten ekstra kostnad ved bruk av poeng.

Alt er tilgjengelig på Viaplay

Alt av internasjonale løp på skøyter er også tilgjengelig på Viaplay. Her finner du World Cup kortbane og Grand Prix kunstløp i tillegg til hurtigløp. Her ligger også sendingene ute i 48 timer etter løpene. Abonnement på Viaplay koster 329kr/mnd.

Tv-program for verdenscuphelgen i Calgary på Vsport1 og Viaplay:

Fredag 10.des 20:25-00:00

Lørdag 11.des 20:25-23:35

Søndag 12. des 20:25-23:35

Vi minner om at avtalen mellom ISU og NENT/Viasat er en internasjonal avtale, hvor ISU selger rettighetene til internasjonale skøyteløp. Norges Skøyteforbund er ikke en part i slike avtaler, og har ikke vært med i forhandlinger etc. Norges Skøyteforbund har heller ingen bestemmelsesrett om NENT velger å sende skøyteløp på V4, TV3 eller på Vsport1.