Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Petter Andersen tar over stafettpinnen etter Lasse Sætre i NSF etter OL
Petter.jpg

Petter Andersen tar over stafettpinnen etter Lasse Sætre i NSF etter OL

Norges Skøyteforbund har ansatt Petter Andersen som ny sports- og utviklingssjef. Petter begynner i NSF allerede 1. september, men det første halve året i en koordinatorrolle. Fra 1. april tar han over for Lasse Sætre som sports- og utviklingssjef.

Petter Andersen er tidligere skøyteløper og har blant annet to VM-medaljer, seiere i verdenscup og 12 år på landslaget å se tilbake på. Han har også vært en del av støtteapparatet til skøytelandslaget på de tre siste OL.

-Jeg har vært involvert i skøyter siden jeg startet som 6-åring. Nå gleder jeg meg til å få jobbe fullt med min store lidenskap, sier Petter Andersen.

I dag jobber han i Polar med B2B-salg, partneroppfølging og produkttesting. I tillegg er han trener i Aktiv SK og OSK for juniorløpere.

-Vi er veldig glade for at Petter blir en del av laget fra høsten av. Han er en som kjenner skøytemiljøet godt, og som vet hva som kreves for å hevde seg i toppen. I tillegg er han en som kan være med på å utvikle oss videre på teknologi, forskning og talentutvikling, sier generalsekretær i Skøyteforbundet, Håkon Dahl.