Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / NSF inviterer til digitalt stevne kunstløp
Mia Risa Gomez, juniorlandslaget
Foto: Gunvor Bay
Mia Risa Gomez, juniorlandslaget Foto: Gunvor Bay

NSF inviterer til digitalt stevne kunstløp

NSF inviterer til digitalt stevne. Påmeldingen åpner i kveld tirsdag 2.mars kl. 21:00 og stenger torsdag 4.mars kl. 24:00.

De siste månedene har vært tøffe for mange og mangelen på konkurranser har nok lagt en demper på motivasjonen for mange.

Vi hadde håpet på å kunne avslutte sesongen med noen nasjonale stevner, men det har vist seg å være umulig å få til med de nåværende restriksjoner.

International Skating Union (ISU) har publisert en stevnepakke for nasjonene til bruk på nasjonale digitale stevner. Vi inviterer til deltagelse for 60 løpere i et digitalt stevne. Deltagelsen er begrenset da vi må leie inn personell fra utlandet til å drifte systemet (det er ikke IceCalc som vanlig), og disse har begrenset kapasitet.

Stevnet vil foregå slik:

• Løpere melder seg på som vanlig i Min Idrett.
  • Påmeldingen åpner i kveld tirsdag 2.mars kl. 21:00 og stenger torsdag 4.mars kl. 24:00.(60 plasser, landslagsløpere prioriteres ved begrensninger, førstemann til mølla)
  • Åpnet for Senior/Senior A, Junior/Junior A, Novice/Novice A, Debs/Debs A.
  • Alle går kortprogram, vanlig klasseinndeling.
  • Etter at påmeldingen er stengt vil det sendes ut liste over hvem som har fått plass.
  • Før det filmes må klubben rapportere til NSF hvilket tidspunkt de ulike løperne skal gå sitt program. Alle klubber får rapporteringsskjema tilsendt når påmeldingsfristen er ute.
  • Klubben må filme sine løpere og laste opp 1 film. pr program, info om opplastning kommer. Programmet må filmes mellom 8. og 17.mars.
  • Før hver løper går må man vise en klokke/dato foran kamera(feks. mobiltelefon) som viser samme tid som det som er rapportert. Dette for å unngå at noen får ekstra sjanser.
  • Alle løpere må ha på konkurransedrakt
  • Løperen skal være alene på isen når programmet filmes.

Bedømming:

Bedømmingen vil foregå direkte på Zoom med dommere pålogget i et rom og teknisk panel i et annet. Bedømmingen skjer som vanlig, men vi bruker et annet system enn IceCalc. En event koordinator og overdommer vil kontrollere at bedømmingen gjøres etter vanlige regler. Bedømmingen vil gjøres 20.3 og 21.3.

Vinnere vil annonseres i et onlinemøte søndag kveld, 21.mars.

Det vil publiseres PDF med resultater etter dette.

Vi trekker følgende pengepremier:

- 2000 kr til fire gullvinnere

- 1000 kr til to sølvvinnere

- 500 kr til to bronsevinnere

Hvis pågangen er stor vil NSF vurdere å sette opp et nytt stevne for de som ikke har fått plass i denne runden. Informasjon om dette kommer etter at påmeldingsfristen har gått ut.