Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Lasse Sætre gir seg etter sesongen
Foto: Douwe Bijlsma

Lasse Sætre gir seg etter sesongen

Lasse Sætre gir seg som sports- og utviklingssjef etter sesongen 2021-22. Vi søker etter hans erstatter.

Lasse Sætre har varslet Skøyteforbundet at han gir seg i sin stilling etter OL og VM på hjemmebane i mars 2022. Lasse har vært ansatt i forbundet helt siden han la opp som aktiv skøyteløper i 2006, og har hatt ulike roller, som fagkonsulent, trener, fungerende generalsekretær og som sports- og utviklingssjef. Hans kunnskap og engasjement for skøytesporten er helt enestående, og han vil bli savnet av løpere, støtteapparat, administrasjon og styre. Men siden han skal fortsette i jobben i ca 10 måneder til, kommer vi tilbake med en mer fyldig takk til Lasse senere.

Stillingen som sports- og utviklingssjef blir lyst ut allerede nå i mai, men i en overgangsfase frem til april 2022 vil stillingen være en koordinatorrolle med støtte inn mot sportslig ledelse og generalsekretær. Samtidig ønsker vi med denne overgangen å kunne skape en smidig overgang fra dagens sportslige ledelse som vil være til nytte og glede for både utøvere og støtteapparat.

Stillingsutlysning og søknadsskjema