Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Ida Njåtun legger opp
Foto: Rafal Oleksiewicz

Ida Njåtun legger opp

Ida Njåtun kunngjorde i VG i dag at hun legger skøytene på hylla. Ida har vært en bauta i norsk skøytesport med blant annet 31 NM-gull og medalje fra VM-allround på merittlista.

Til VG sier Ida: – Selvfølgelig har jeg tenkt over at det er under ett år igjen til OL. Men jeg har deltatt i to (2014/2018). Skulle jeg satset på ett til, måtte det ha vært for at jeg skulle hevde meg i det. Jeg tror ikke det er mulig uten å ha den indre «driven» hver dag, sier Ida Njåtun.

Les hele saken her

Norges Skøyteforbund ønsker å takke Ida for utrolig mange gode opplevelser og for alt hun har bidratt med inn i laget og miljøet. Hun har i mange år vært vår klart beste løper på mellomdistanse, og har fortsatt den norske rekorden på 1500m på 1.52,71.

Vi ønsker henne lykke til med et nytt kapittel i livet og med strikkeprosjektene.