Skøyteforbundet / Nyheter / 2020 / Nye retningslinjer for Oslo
korona.jpg

Nye retningslinjer for Oslo

Oslo kommune har i dag skjerpet retningslinjene for hovedstaden. Det betyr endringer for ungdomsidretten.

Oslo Kommune har i dag publisert strengere retningslinjer for å minske smitten av Covid-19 i hovedstaden.

Dette har følgende konsekvenser for idrett i byen:

Forbud mot innendørs breddeidrett for ungdom mellom 13 og 19 år. Det innebærer at treninger i for eksempel fotball, turn, håndball, volleyball og friidrett må opphøre. Forbudet vil ikke gjelde barn i barneskolealder eller utendørsidretter. Forbudet vil heller ikke gjelde de som driver med toppidrett*, men er under 20 år.

*NSF definenerer medlemmene av forbundslagene i hurtigløp, kunstløp og kortbane som toppidrettsutøvere. I hurtigløp regnes i tillegg løpere som tilfredstiller ISUs krav for internasjonal deltagelse.

Retningslinjene trer i kraft tirsdag kl. 13:00

NYE RETNINGSLINJER OSLO