Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Idretten åpner opp for alle
Illustrasjonsbilde av skøyteløpere

Idretten åpner opp for alle

Organiserte idretts- og fritidsaktiviteter kan foregå som normalt både innendørs og utendørs for alle aldersgrupper, med kontakt der det er nødvendig. VM på Hamar kan gjennomføres med publikum.

Regjeringen åpnet i dag (1.feb) opp for all idrettsaktivitet, både utendørs og innedørs. Det betyr at alle treninger, stevner og arrangement kan gjennomføres tilnærmet som normalt.

Det vil fortsatt være et avstandskrav der det ikke er faste sitteplasser, men dette vil ikke gjelde for utøvere.

VM på Hamar 3.-6. mars kan gjennomføres med publikum, og gjennomføres med godt trøkk fra tribunen. Nå er det bare å sikre seg billetter til skøytefesten!

Skøyte-VM 2020 var siste store arrangment i Norge før nedstengning, nå blir Skøyte-VM 2022 det første etter åpingen. Vi håper mange vil benytte anledningen til å støtte opp om våre utøvere og skøytesporten.

VM i Norge (skoyteforbundet.no)