Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Historisk debut, Norge for første gang med i Jr.VM-kortbane
Foto: Rafal Oleksiewicz

Historisk debut, Norge for første gang med i Jr.VM-kortbane

Norges Skøyteforbund sendte 7 norske løpere til Gdansk, Polen, til helgens Junior VM. En super erfaring for våre unge juniorer.

For våre løpere var dette en viktig helg for å få ytterligere internasjonal erfaring til konkurransene som venter i årene som kommer.

Løperne reiste mandag for å gå inn i «bobletilværelsen» det var lagt opp til. De første dagene ble det trening med løpere fra andre land. Ekstra hyggelig var det å trene stafett på samme lag som løperne fra Ukraina, som ikke klarte å få hele troppen på plass.

Resultatmessig ble det respektable plasseringer som gir optimisme for årene som kommer. Endelig stilte vi med et lag i stafetten, og nivået er ikke skremmende! Vi ser at våre løpere er godt trent, men må utvikle egen teknikk videre og få mer erfaring i løp. Vi har et ungt lag hvor de fleste har 3 år igjen juniorklassen og dette gjør at vi ser meget lyst på framtiden.

Resultater

Nå venter Trondheim Open om 2 uker samt EYOF i Finland for noen av løperne. Sesongen på kortbane avsluttes med NM/LM 9-10. april i Sonja Henie ishall, Oslo.

Kortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (27).jpgKortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (80).jpgKortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (49).jpgKortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (47).jpgKortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (3).jpgKortbane Jr.VM 2022. Foto Rafal Oleksiewicz (16).jpg