Skøyteforbundet / Nyheter / 2022 / Forbundslag kunstløp 2022-2023
Brems 11 nyhet.jpg

Forbundslag kunstløp 2022-2023

Uttakskomiteen og Sportssjef har tatt ut forbundslag i kunstløp til sesongen 2022-2023

Uttaket er gjort basert på fremgang, resultater, utviklingspotensiale og alder.  Løpere tatt ut for første gang på rekruttlag er garantert 2 år på lag før ny vurdering gjøres. Uttakskomiteen har, sammen med sportssjefen, utarbeidet nye kriterier for løpere på lag og for deltakelse i internasjonale konkurranser. Disse endringene gjelder fra neste sesong, og de vil bli nøye gjennomgått på landslagssamlingen i månedsskiftet april/mai og på Sammen mot toppen i midten av mai før publisering.

Seniorlaget:

Frida T. Berge, AKK
Linnea K. Kilsand, AKK

Juniorlaget:

Ida Vamnes, AKK
Pernille With, AKK
Oda T. Havgar, OI
Mia Risa Gomez, SKK

Rekruttlaget:

Elea Rustgaard, AKK
Agnes Koller Løland, BKK
Daniil R. Valanov, LIL
Emma Maevski, OI
Therese K. Håvåg, SKK
Amalie Nordbø, SKK
Francis T. Kvernø Sutton, TSK

Junior- og seniorlag får dekket egenandel til samlinger, samt flyreiser. Rekruttlaget og evt. inviterte vil ha egenandel på 2000,- på landslagssamlinger. Alle løpere må delta med egen trener på samling med mindre annet er avtalt. Detaljer om støtte til stevner vil publiseres sammen med nye uttakskriterier.

Rekruttlagsløpere født 2008-2009 vil også få invitasjon til Sammen Mot Toppen i 2022. (mai og sept.)

Samlingsdatoer 2022: (info sendes direkte til lagene og klubber)

29.4-1.5: Issamling forbundslagene og inviterte- Sonja Henie

28.-29.5: Barmarkssamling, Idrettshøyskolen, Oslo

19.-21.8: Issamling forbundslagene med framvisning av program med drakt. Is og sted ikke bekreftet

21.-23.10: Issamling forbundslagene , is og sted ikke bekreftet

9.-11.des. Issamling forbundslagene , is og sted ikke bekreftet

Sammen Mot Toppen:

14-15.5: Sonja Henie

3.-4.9: Is og sted ikke bekreftet

Følgende løpere er invitert til å trene med lagene 29.4-1.5:

Stine Øvergård, IKK

Maya Millicent Massiah Kvernberg, OI

Celina Gretland, OSK

Hannah Christensen, OSK

Marie Markhus, OSK

Elma Kolbeinsen, OSK

Celin Beate Ellingsen, SSK

Karina Nøklestad, SSK

Vi er glade for å nå kunne bekrefte at NSFs avtale med Nuriya Pirogova videreføres neste sesong. Nuriya vil lede NSFs issamlinger neste sesong og fortsette i mentorrollen for trenere med løpere på senior- og juniorlag.

Nuriya er ansatt i det finske forbundet fram til 31.juli. Etter dette er hun tilgjengelig for andre frilansoppdrag fra for eksempel klubber i Norge. Ta kontakt med NSFs adm. for kontaktinfo

Regina Jensen fortsetter også som Sportssjef, hun har kontrakt til 2026.

Sportssjef: Regina Jensen

Uttakskomiteen: