Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Stengte ishaller i «Ring 1 kommunene».
Sonja Henie utendørs redigert.jpg

Stengte ishaller i «Ring 1 kommunene».

Norges Skøyteforbund reagerer på at ishallene stenges for alle brukere etter utbrudd innefor én bestemt idrett. FHI stenger nå ishallene i «Ring 1 kommunene» etter smitteutbrudd i hockeylag i Halden

NSF fikk via våre medlemsklubber følgende melding fra Bymiljøetatene kvelden 02.feb:

Folkehelseinstituttet (FHI) har i kveld formidlet at ishaller i «Ring 1 kommunene» som Oslo er en del av, ikke skal benyttes. Dette gjelder foreløpig til og med 10. februar. Dvs. at ishallene ikke skal åpnes i morgen slik vi først trodde, da andre innendørs idrettsanlegg åpnes for barn og unge til og med ungdomsskolealder. Ishallene skal holdes stengt frem til og med 10. februar.

Norges Skøyteforbund reagerer på at ishallene stenges for alle brukere etter utbrudd innefor én bestemt idrett. Per i dag har NSF ingen kjente utbrudd i sine klubber.

Det er derfor sendt ut brev til FHI kveld, brevet er vedlagt under:

Stengte ishaller i «Ring 1 kommunene» .pdf