Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Rapport første samling juniorlaget kortbane
Kortbanesamling juni 2021.jpg

Rapport første samling juniorlaget kortbane

Den 18-20. juni gjennomførte juniorlaget på kortbane sin første samling for sesongen på toppidrettssenteret.

Barmarkstrening stod på programmet, med lavarbeidsøkter, trappeøkt og langtur i skogen og opp til Vettakollen.

Det faglige temaet for samlingen var prosessen rundt målsetting. Første kvelden hadde vi et møte og foredrag med Dave Veersteg fra Nederland. Han er ISU coach og hjelper oss med utviklingen. Han fortalte om viktigheten av å sette seg drømmemål, langsiktige mål og kortsiktige mål. Utøverne hadde i samtaler med trener som oppgave å sette seg mål for sesongen.

Kortbanesamling juni 2021, 2.jpg

Forbundsgruppene på langbane hadde samling samtidig. Lørdag kveld fikk vi låne Håvard Lorentzen til å fortelle om hvordan han har satt seg mål og hvordan det har utviklet seg gjennom karrieren. Takk Håvard! I etterkant ble det intense volleyballmatcher mellom kortbane og langbane, der kortbane viste seg sterkest.

Nå blir det egentrening gjennom sommeren før vi møtes til ny samling på is i Sonja Henie ishall den første uken i august.