Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Første landslagssamling i Sonja Henie ishall
Foto: Tove Lauluten

Første landslagssamling i Sonja Henie ishall

Landslaget i kunstløp hadde første samling i Sonja Henie ishall i helgen. Nuriya Pirogova fulgte samlingen via Zoom fra Finland

Landslaget har ikke vært samlet siden september, så gjensynsgleden og treningsiveren var det ingenting å si på.

Nuriya Pirogova skulle egentlig vært trener denne helgen, men måtte følge samlingen via Zoom fra Finland pga. reiserestriksjoner. Treningene på is ble derfor ledet av Veronika Vrtlova (OI) ,Berit Steigedal, Hilde Aaby og Sondre Oddvoll Bøe (AKK).

Sondre la opp i vår, men var denne gang engasjert som trener under samlingen. Sondre hadde dans og koreografi på is, og vi er glade for at vi kan få videreført mye av kompetansen og erfaringene Sondre har opparbeidet seg gjennom flere år på høyt internasjonalt nivå. I tillegg fikk løperne testet den nye rotasjonsmaskinen i hallen, med assistanse fra Roman Martinenko (OSK).

Hallen er perfekt utformet for kunstløp og våre treningsbehov, men samlingen gikk ikke helt knirkefritt da isen i Sonja Henie måtte fjernes fredag kveld pga. en amoniakklekkasje. Så det ble noe mer barmarkstrening enn planlagt og søndagens trening ble flyttet til Jar for å få litt mer is under beina. Nå venter sommertrening, før laget samles igjen 20-22.august på Jar.

IMG_6208.jpg

Nuriya på Zoom, samlingskoordinator Madeleine L. Torgersen. Foto: NSF