Skøyteforbundet / Nyheter / 2020 / Hilsen fra presidenten: Stavanger er Norges skøyteby denne helgen
Mona oktober 2020.jpg

Hilsen fra presidenten: Stavanger er Norges skøyteby denne helgen

Stavanger er uten tvil Norges skøyteby denne helgen, med Norges Cup i både hurtigløp og kunstløp.

Endelig er sesongen skikkelig i gang også for hurtigløperne med Norges Cup 1 i Sørmarka. Her er forbundslaget på plass, sammen med mange andre dyktige, talentfulle og ikke minst hardtarbeidende skøyteløpere.

Samtidig skal flere av de beste kunstløperne våre, både på senior og junior-nivå, konkurrere i Siddishallen, også de i Norges Cup.

Uansett hvilken is-arene man er på i Stavanger denne helgen, er man sikret topp skøytesport og flotte idrettsprestasjoner.

Det er også flott at vi i disse spesielle tider klarer å arrangere konkurranser og løp for våre aktive, selv om det vil være med begrensede muligheter for publikum.

Kunstløpskonkurransen kan du imidlertid følge her:

NC kunstløp - Stavanger

Og live-streaming av Norges Cup i hurtigløp finner du her:

Streaming NC 1 - Stavanger

Jeg vil imidlertid benytte anledningen til å rette en stor takk til dere i Stavanger, og alle dere andre som er med å muliggjøre konkurranser for våre aktive som foregår trygt og innenfor smitteverninstrukser.

Så gjenstår det bare å ønske arrangørene og ikke minst de aktive lykke til med helgens konkurranser. Husk å holde avstand, vaske hender og ikke minst heie på hverandre.

God skøytehelg!

Mona Adolfsen.jpg