Skøyteforbundet / Nyheter / 2020 / Hilsen til skøyte-Norge
Foto: Johnny Adolfsen

Hilsen til skøyte-Norge

I disse tøffe tider vil Norges Skøyteforbunds styre og administrasjon sende en hilsen til alle der ute i skøyte-Norge.

Vi står sammen i en svært viktig dugnad i en tid som er krevende for oss alle. Sesongen ble brått avsluttet denne gangen, og på en måte som ingen kunne forestille seg. Nå må vi stå sammen, være positive og forberede oss på tiden etter pandemien.

Til utøverne vil vi rette en stor takk for spenning og opplevelser dere har gitt oss på alle nivåer i løpet av denne sesongen. Vi skulle så gjerne ha sett det helt ut.

Til alle dere ildsjeler i klubber og kretser vil vi også rette en stor takk for alt arbeidet dere har lagt ned i løpet av sesongen. En ekstra tanke går selvsagt til alle dere som la ned mye tid, krefter og engasjement i de stevnene og arrangementene som var planlagte utover våren, men som måtte avlyses på grunn av korona-pandemien. Vi føler med dere, og skulle så inderlig ha ønsket det annerledes.

Men i slike ekstreme situasjoner er det bare ekstreme virkemidler som må til. Det er vi alle klar over. Idrett og skøyter er viktig, men liv og helse må alltid gå foran, og det er derfor viktig at vi alle tar del i den store dugnaden slik at vi rå raskt som mulig kan komme tilbake til en mer normal hverdag.

Vi vet at mange trener hjemme og er kreative i bruk av både videoer og digitale løsninger. Det er bra. For det kommer tider etter dette, da vi igjen kan samles og glede oss over skøyteidretten i fellesskap, enten det er som utøvere, trenere, ledere, pårørende, eller bare rett og slett som skøyteinteresserte. Det kommer tider etter dette da vi skal møte vel forberedt for å kjempe om de beste plasseringene. Det kommer tider etter dette, da det skal myldre på alle de isflater man kan finne.

Vi ønsker dere lykke til i forberedelsene på alle nivåer og ser frem til at idretts-Norge åpner igjen. Inntil da; stå på, hold motivasjonen oppe og ta vare på hverandre!

Hilsen fra

Mona Adolfsen, NSF-president,