Trenerne Michael Felding og Maciec Kus deltok sammen med sine løpere på campen
Foto: Bergen KK
Trenerne Michael Felding og Maciec Kus deltok sammen med sine løpere på campen Foto: Bergen KK

Gutta samlet i Bergen

NSF inviterte til Skandinavisk guttecamp i Bergen forrige helg

Campen ble ledet av Nuriya Pirogova (FIN/RUS) som i flere år har vært ansvarlig for utviklingsarbeidet i det finske forbundet. Nå er Nuriya engasjert av Norges Skøyteforbund og er trener ved våre landslagssamlinger.

Det er ikke mange gutter som går på kunstløp i Skandinavia, så dette var initiativ til å samle gutter fra Skandinavia til felles trening på tverrs av landegrensene. Ved å jobbe for et mer tillrettelagt tilbud for gutter håper vi å kunne rekruttere og beholde flere gutteløpere.

Denne gang var det kun løpere fra Danmark som hadde anledning til å komme, så det ble åpnet opp for en jentegruppe også under campen. Her deltok lokale løpere fra Loddefjord IL og Bergen KK.

På programmet stod istreninger, barmark og sosial kveld med Fangene på fortet i Bergen sentrum.

Vi håper at vi også neste år kan videreføre samarbeidet med Danmark og at Sverige, og muligens Finland, kan delta neste gang.

Takk til Bergen KK som ta tilrette for en fin samling i nye Åsane arena!

IMG_7481.JPG

IMG_7485.JPG