Foto: Douwe Bijlsma

Arrangørers plikt til rapportering av resultater

Arrangører av internasjonale, nasjonale og lokaleløp plikter å sende resultater til NSF

Arrangørene plikter å sende inn offisielle løpsprotokoller/komplette resultatlister, inkludert eventuelle løp utenfor konkurranse, fra alle nasjonale og internasjonale løp (herunder norgescup og NM) direkte til NSFs kontor senest innen 4 dager etter stevnets avholdelse. Ordinære, rangerte resultatlister benyttes for klassene 11 år og eldre.
For klassene 10 år og yngre kan urangerte lister (f.eks. i alfabetisk rekkefølge eller etter startnummer), merket «Skal ikke publiseres», henges opp på arrangementstedet og fjernes etter at løpet er slutt.
Begge lister sendes NSF, men den sistnevnte er kun til arkiv og blir ikke publisert på nettsidene.
Bruk e-post:
skoyteforbundet@nif.idrett.no og daria.kamelkova@nif.idrett.no for nasjonale stevner og i tillegg jenny.ervik@gmail.com og bj.pet@online.no for norgescup stevner.

I tillegg: NSFs Statistikkgruppe (SG) ber om at komplette resultatlister fra alle øvrige løp også blir sendt NSFs kontor snarest mulig, det være seg interkretskamper, kretsløp, klubbløp, test/treningsløp etc. inkludert eventuelle løp utenfor konkurranse. Dette av hensyn til SGs statistikkarbeid, samt som en viktig dokumentasjon for NSF over skøyteaktiviteten over det ganske land.

TKH

Marcel Lesche Vanberg