Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / ISU Junior Challenge European Final og NM/LM

Foto: NSF
Fra venstre: Pauliina Klevstuen, Guro Samdahl Melhuus, Fredrik Pedersen, Miika Klevstuen og Eirik Andersen. Foto: NSF

ISU Junior Challenge European Final og NM/LM

En stor kortbanehelg er over. NM/LM Kortbane ble avholdt i Skien med 77 deltakere, mens 5 løpere har flere vært i Torino, Italia, for å måle krefter mot resten av Europas beste juniorløpere.

NM/LM i Skien ishall ble en stor suksess. Herkules som arrangørklubb hadde lagt ned en formidabel innsats i forkant, og fikk også god hjelp av flere andre klubber i gjennomføringen. Her ble det skøyteglede i fri utfoldelse, og mange tette og spennede dueller. 77 løpere i start, og blant dem en stor gruppe fra arrangørklubben.

Resultater fra alle distanser:

Resultater lørdag og søndag - Kortbane LM NM.pdf

ISU Junior Challenge European Final

Norge hadde 5 kvalifiserte løpere til finalen av sesongens nye ISU Junior Challenge series:

Guro Samdahl Melhuus

Pauliina Klevstuen

Miika Klevstuen

Eirik Andersen

Fredrik Pedersen

Individuelt var det flere gode prestasjoner, med Eirik Andersens B-finale på 1000m som helgens høydepunkt. Han endte der på en 9. plass av 55 startende løpere.

Vi stilte også med lag i Mix-stafetten der vi gjorde et rent løp uten feil som holdt til norsk rekord og en 7. plass på distansen.

Sammenlagtresultater:

Kvinner:

Pauliina 38. plass

Guro 45. plass

Menn:

Eirik 21. plass

Fredrik 27. plass

Miika 30. plass

Dette var slutten på en lang sesong med mange høydepunkter for kortbaneløpene. Vi stilte lag i EM, EYOF, JVM og Europa Cup finalen. I tillegg har vi konkurrert i Junior challenge- og Norges cup stevner gjennom sesongen. Nå begynner sommertreningen for å stille enda sterkere på start kommende høst. Vi gleder oss!