Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Skøytecamp 2023
Foto: Båstad IL Nettsider

Skøytecamp 2023

Norges Skøyteforbund arrangerer Skøytecamp for hurtigløp på Hamar 4-9.August 2023 for aldersgruppen 2012-2007

Vi har den glede å invitere til Skøytecamp på Hamar igjen etter noen år uten arrangement.  Noen sitter kanskje med spørsmål til hvorfor vi nå kutter Jente- og Gutteløftet. Dette er ikke en avgjørelse som er tatt uten at det ble diskutert med arrangører fra både Jente- og Gutteløftet. Skøyteforbundet har et ønske om at Skøytecampen som tidligere hadde vært på Hamar under sommerisen igjen skal være et samlingspunkt for våre unge løpere.. Kort oppsummert landet vi på at vi pr nå ikke har nok utøvere som er mulige deltagere til at vi skal “kjempe” om hvem som skal få deltagerne. Det kan også føre til økt økonomisk press da noe kan føle at de skal være med på begge deler. Derfor ble det enighet om at vi i 2023 kjører felles skøytecamp som en prøveordning. Vi vil ta med oss flere ting i gjennomføringen fra Jente-og Gutteløftet. En viktig tilbakemelding som begge “løftene” har fått er at gutter og jenter ikke nødvendigvis vil gjøre alt sammen, og at vi også under årets camp vil ta med oss dette slik at det på enkelte økter vil deles opp mellom guttene og jentene. På den måte vil vi prøve å få med oss det beste fra alle tre arrangementene.

• Økonomi: - Prisen er 2900,-kr pr deltager. For søsken nr 2 er prisen 1900,-kr.

Vi oppfordrer klubbene til å gi økonomisk støtte til de som ønsker å delta. Det er flere gode dugnadsmuligheter for klubber og lag som kan gi inntekt til gode formål som dette.

• Hvor Toneheim Folkehøgskole ligger på Ridabu, og er en av landets største folkehøgskoler. Her er det flere små leiligheter som igjen har flere soverom. Her vil utøverne innlosjeres, og her vil vi få servert alle måltider.
  • Hva er målet med denne campen? Det er å skape masse og livslang skøyteglede! Det skal være gode treninger, skape nye vennskap, god læring og masse mestring. Vi har endelig fått bekreftet at det også blir is, så det bli masse god trening, tilpasset alle nivåer både på barmark og is.
  • Hvem denne Skøytecampen er for gutter og jenter som er født fra 2007-2012. Det vil være trenere og ledere fra forskjellige skøyteklubber.
  • Utstyrsliste
  1. Hurtigløpsskøyter
  2. Trikot
  3. Tynt ullundertøy til istrening
  4. Overtreksdrakt
  5. Undertøy
  6. Treningstøy til basistrening
  7. Joggesko
  8. Noen fritidsklær
  9. Svømmetøy
  • Sovepose
  • Laken
  • Håndklær
  • Toalettsaker, husk solkrem
  • Medisiner (ta kontakt om det trengs bistand)

• Reise til Hamar

Du kan enkelt ankomme Hamar med bil, buss, tog og fly fra de fleste plasser i landet. Vi vil legge tilrette for henting fra tog- og busstasjonen på Hamar.

• Påmelding

Påmeldingsfrist er 1.juli. Vi har et deltagertak på 80 stk, så det er førstemann til mølla.

Link til påmelding finner du her: https://forms.gle/jiYTjSPVhSQ3PT5dA

Konto nr for betaling: 5134.06.09550

Betalingsfrist 20.07.2023. Merk med navn på deltager.

Vi gleder oss! Velkommen! 😄

Kontakt på e-post: skøytecamp@outlook.com