Skøyteforbundet / Nyheter / 2021 / Kjære skøytevenner
IMG_4555.jpg

Kjære skøytevenner

Takker for et godt teams-møte med hurtigløpsklubbene i går tirsdag. Takk også for at dere tar opp spørsmål direkte med oss.

Denne gangen fikk vi klarlagt og også evaluert litt etter avlysningen av NC6 i hurtigløp, på bakgrunn av brev sendt inn fra flere klubber samlet.

Selv om det denne gangen ble mye enveisdialog, takker jeg for de gode spørsmål og kommentarer som ble spilt inn, og jeg tror nok at vi ved senere anledninger vil få mulighet til å ha en mer dialog enn monolog. Kommunikasjon er viktig og vi vet at vi aldri kan bli gode nok på det.

Som nevnt ved avslutningen av møtet i går, så er det også bare å komme med kommentarer, spørsmål og innspill nå i etterkant, dersom dere skulle ha kommet på noe siden vi avsluttet i går kveld.

Kontakt med klubber og skøytemiljøene rundt i landet er uansett svært viktig for oss i NSFs ledelse. Vi vil derfor forsøke å holde jevnlige teams-møter med oppdatering av informasjon, samt åpne for mulighet til å stille spørsmål. Har dere bestemte temaer dere mener vi bør diskutere, så spill gjerne inn det også.

Nå var det denne gangen fokus på hurtigløp og hvordan vi har håndtert og fremover planlegger sesongen som har vært overskygget av korona. Nettopp korona-situasjonen vil nok også fremover prege mye av vårt arbeide både ute i klubbene og for oss på i styret og administrasjonen. Men det gjelder så visst også våre andre grener, ikke minst kunstløp, kortbane og roller derby. Vi skal derfor også se på muligheten for å kunne holde teams-møter med fokus på disse grenene.

Nå ser vi frem til å forhåpentligvis få gjennomført nasjonale løp som skissert på møtet i går, og som vi vil bekrefte så snart alt er klart rundt det. Vi håper også at det snart blir åpnet for både trening og konkurranser for våre kunstløpere,kortbaneløpere og roller derbyspillere.

Ikke minst ser vi frem til de internasjonale løpene i Heerenveen som allerede til helgen starter med EM sprint/allround. Vi krysser fingrene for våre løpere og håper at de både holder seg friske og kan bite godt fra seg de neste ukene. Vi skal følge med og heie.

Mona Adolfsen.jpg

Mona Adolfsen