Skøyteforbundet / Nyheter / 2020 / Forbundslag kunstløp 2020-2021
Brems 11 nyhet.jpg

Forbundslag kunstløp 2020-2021

Toppidrettsutvalget kunstløp har gjort følgende uttak av lag for sesongen 2020/ 2021

ELITELAGET

Christina Jensen, Stavanger KK

Pernille With, Asker KK

Francis Thor Kværnø Sutton, Trondhjems SK

Supplerende uttak: Opptak til Junior- og Seniorlag kan gjøres i løpet av sesongen. Ytterligere uttak til Rekrutt2026 kan forekomme etter Sammen mot Toppen-samlingen til høsten.

HVA ER REKRUTT 2026?

Norges Skøyteforbund startet sesongen 2018/ 2019 et nytt satsingsprosjekt for norske kunstløptalenter. Med prosjektet ønsker vi å tilby økt kompetanse både for løpere og deres trenere. Vi ønsker å videreutvikle treningskulturen i Norge for å oppnå OL-deltagelse i 2026. Bredde skaper topp, og det er derfor viktig for oss å legge til rette for at løperne i gruppa kan påvirke hverandre i en sunn og målbevisst retning.

Laget vil være en del av Sammen Mot Toppen-samlingene, og vil inviteres til landslagssamlinger. Gruppen vil fylles på av nye aktuelle løpere hvert år i mai, og uttaket gjøres av Toppidrettsutvalget kunstløp. Løpere som tas ut til prosjektgruppa mottar det samme tilbudet i to sesonger før det vurderes om løperen fortsetter i gruppa, tas ut til andre lag eller ikke.

Toppidrettsutvalget kunstløp består av:

Hege Røsto Jensen

Kari-Anne Olsen