dagbok 5.jpg

Dagbok fra Jenteløftet, dag 2

Jenteløftet samler 28 hurtigløpsjenter til samling i fire dager i Sandefjord. Noen av deltagerne deler sin dagbok fra samlingen.

Dag 2:

Esthers dagbok:

I dag har vert en kjempe kul og slitsom dag. Vi har hatt styrke og spenst, og ikke minst mobilitet. Til frokost var det litt av hvert man kunne velge mellom. Etter frokosten var det styrke og spenst hvor det var mye jobbing og hopping. Til lunsj fikk vi også litt av hvert og mye og velge imellom. Etter lunsj var det foredrag om sunn idrett med Barbro Sætha. Det tok rundt en time. Så var det mobilitet, som jeg (Esther Serina) synes var ganske gøy. Etter en time med mobilitet var det middag. Til middag spiste vi lasagne som var veldig godt. Rett etter middag var det mesternes mester. Der skulle alle på gruppa fordele seg på fire poster.

1. henge så lenge som mulig på en stang.

2. 90 gradern.

3. balanse.

4. en oppgave fra mesternes mester hvor man stod på rekke og så frem mot noen som skulle ta opp en farget vest som betydde forskjellige ting. Den gule betydde «legg deg ned» den grønne betydde «stå stille» den oransje betydde «gå tilbake» og den blø betydde «gå frem».

5. 60 meter løping.

Etter mesternes mester var det foredrag med tidligere verdensmesteren Martine Ripsrud. Hun fortalte litt om hvordan det hadde vert/er og være en kjempe god skøyteløper. Etter det var det litt valgfritt. Noen spillet billiard, imens andre spiste eller bare hang på rommene. Nå skal vi pakke til i morgen hvor vi skal på treningssenter og ha fartslek med Martine.

dagbok 7.jpg

Martine Ripsrud forteller om livet som skøyteløper på høyt nivå

Nila, Helena, Anne Sofie, Elle og Millas dagbok:

Vi startet dagen med frokost klokken 08:00, så hadde vi styrke og spenst trening ute på gresset i det nydelige sommerværet. Etter treningen spiste vi lunsj og hadde foredrag med sunn idrett. Vi fikk litt pause før vi starter på mobiliteten og ventet på middagen skulle starte. Til middag var det lasagne og vi ble gode å mette. Etter middagen hadde vi MM, der vi hadde forskjellige øvelser. Når planen for dagen var over, kunne vi gjøre litt som vi hadde lyst til. Noen spilte biljard, mens andre slappet av før vi gikk til sengs.

dagbok 6.jpg

Utetrening i nydelig vær

dagbok 4.jpg

Uten mat og drikke, duger helten ikke