Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Uttak til landskamp i Heerenveen 16. des
Foto: Bo Oscar Lilletvedt

Uttak til landskamp i Heerenveen 16. des

Norges Skøyteforbund har tatt ut laget som skal representere Norge i den kombinerte treningssamlingen og ungdomslandskampen i Heerenveen 16. desember.

I dag reiser 16 løpere og 2 trenere til Heerenveen for sesongens kombinerte treningssamling og landskamp i Heerenveen.
Dette er andre året det Nederlandske forbundet(KNSB) står for denne samlingen/landskampen. Heerenveen er et ISU centre of excellence som innebærer at de har alle fasiliteter for utvikling av skøytesport.
Det blir først 3 treningsdager der løperne blir delt inn i grupper på kryss og tvers av nasjoner. Trenerne blir også fordelt og får ansvar for forskjellige grupper med norske og utenlandske løpere.
Det vil bli istreninger og barmarkstrening. I tillegg vil det bli holdt workshops i forskjellige emner.
Ireen Wüst vil snakke om hvordan man forbereder seg til viktige løp.
Det vil også bli holdt slipekurs.

Dette er troppen:
Jenter junior C: