Skøyteforbundet / Nyheter / 2023 / Sparebanken Øst tilbake som partner med Skøyteforbundet
Ragne Wiklund
Foto: Christoffer Rukke
Ragne Wiklund Foto: Christoffer Rukke

Sparebanken Øst tilbake som partner med Skøyteforbundet

Sparebanken Øst og Norges Skøyteforbund innleder ett nytt samarbeid knyttet til NSFs utvikling av nye talenter og spesielt satsning på kvinnelige utøvere i perioden 2023-2027. I tillegg støtter Sparebanken Øst elitelaget til NSF.

Sparebanken Øst var tidligere inne med støtte til Skøyteforbundets talentarbeid i perioden 2018-2022, og har igjen inngått et samarbeid med NSF der formålet er å utvikle norske hurtigløpstalenter og spesielt kvinnelig talenter fram mot 2027! Norges Skøyteforbund har etablert et talentutviklingsprogram der det er tett link mellom forbundstrenere, klubbtrenere og talentfulle utøver. Her vil Sparebanken Øst bidra med betydelige midler de neste fire årene.

• Skøyter er internasjonalt en av de mest likestilte idrettene. Likevel er det færre kvinner enn menn på forbundslag. Vi ønsker å støtte forbundet sin satsing på talentlaget og spesielt kvinnelige talenter. Derfor inngår vi en ny fire års-avtale med Norges Skøyteforbund, sier en fornøyd adm. direktør i Sparebanken Øst, Pål Strand.

Generalsekretær i Norges Skøyteforbund, Håkon Dahl, er veldig glad for å igjen samarbeide med Sparebanken Øst.

• Talentarbeidet til Skøyteforbundet ble forsterket i perioden 2018-2022 ved hjelp av et godt samarbeide med Sparebanken Øst. Resultatene av arbeidet i denne perioden er godt synlig, med unge utøvere som allerede er etablert i verdenstoppen. Alle våre utøvere som tok individuelle medaljer i sesongen 2022/23 var en del av talentsatsningen i perioden 2018-22, sier Dahl

I tillegg til støtten til talentutvikling går Sparebanken inn som partner på elitelaget hurtigløp, og vil være synlig på våre beste løpere de neste 4 årene. Ragne Wiklund som var en del av talentsatsningen i forrige periode, er stolt over å kunne fronte Sparebanken Øst fremover.

Sparebanken Øst

#østgirtilbake