Lara Gutmann, fra Italia, vant senior kvinner. Foto: Gunvor Bay

Den første Sonja Henie Trophy ble en suksess

Forrige helg ble det arrangert internasjonalt ISU-stevne i Oslo for første gang på nesten 20 år og stevnet ble en stor suksess med 138 deltagere fra 21 nasjoner.
Den første Sonja Henie Trophy ble arrangert i Sonja Henie Ishall i Oslo 8.-10 mars og står nå på ISUs liste. I tillegg ble det arrangert Interklubb-stevne hvor klubber kunne delta. Stevnet ble en stor suksess og målet er at dette skal bli en årlig event i Oslo. Takk til Oslo Skøiteklub som har stått på i mange måneder for å dra et så stort arrangement i havn.

Lara Naki Gutmann (ITA) innfridde forventningenen og tok gullet i kvinneklassen foran Alaxandra Feigin (BUL) og Linnea Ceder (FIN). I Senior menn vant Jan Ollokainen (FIN) foran Daniel Korabelink (LTU) og Connor Bray (GBR)

432657820_392177370221929_4453660323321175690_n.jpg

Medaljevinnere Senior kvinner; 1. Lara Naki Gutmann, ITA 2. Alexandra Feigin, BUL, 3. Linnea Ceder, FIN. Foto: Gunvor Bay

Beste norske plasseringer i ISU-klassene ble: Kaia Kleven - 6.plass Senior kvinner, Daniil Valanov – 6.plass Junior menn, Pernille With – 7.plass Junior kvinner og Katrine Berstad – 6. plass Advanced Novice.

419093805_1095216365103307_8026723396964586516_n.jpg
Kaia Kleven ble beste norske i senior med en 6.plass og ny internasjonal personlig beste poengsum. Foto: Gunvor Bay

Beste norske i Interklubb: Henrik Grande- Bostrøm – 1.plass Intermediate Novice gutter, Karina Nøklestad - 2.plass Intermediate Novice jenter og Isabella Grimstvedt - 7.plass Basic Novice.

Stream som kan sees i ettertid her (kun ISU-klasser) : https://www.skoyteforbundet.no/.../sonja.../livestream/

431276410_871693627689631_6343619676060848026_n.jpg
Daniil Valanov, NOR ble nr. 6 i Junior menn

432644495_727201769400891_2023786233085237549_n.jpg

Over 100 frivillige var i sving i helgen.

Blinkskudd fra helgen:

432630023_271534809228616_87796822365518032_n.jpg

432810578_704660885164437_5385086798818301523_n.jpg432683772_425682443476347_7947871203105889393_n.jpg

431292675_1468223360710911_4528582275735372297_n.jpg

Alle foto: Gunvor Bay